Teaching beginning writers
著者
書誌事項
Teaching beginning writers
(The Essential Library of PreK-2 Literacy / Sharon Walpole and Michael C. Mckenna, series editors)
The Guilford Press, c2015
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
An essential "how-to" primer, this book examines the process of learning to write and shares evidence-based instructional strategies for the primary grades. With an emphasis on explicit instruction and scaffolding students' learning, the authors explain when and how to teach handwriting, spelling, foundational skills such as sentence formation and editing, and composition in specific genres. They present clear-cut techniques for assessment, differentiation, and supporting struggling writers. The Common Core State Standards (CCSS) for Writing are used as a framework for setting instructional goals. Reproducible assessment forms, checklists, and rubrics are provided; purchasers get access to a Web page where they can download and print the reproducible materials in a convenient 8 1/2" x 11" size.
目次
1. Introduction
2. How Writing Develops
3. Teaching Handwriting
4. Teaching Spelling
5. Teaching Sentence Construction
6. Genre-Specific Writing Instruction
7. Teaching Students to Write Book Reviews
8. Teaching Students to Write Narratives
9. Teaching Students to Write Descriptions
10. Supporting Students with Writing Needs
11. Conclusion: Meeting the Challenges of Early Writing Instruction
Appendix A Letter-Writing Assessment
Appendix B Sound-Spelling Assessment
Appendix C Rubrics forOpinion Texts
Appendix D Rubrics forNarrative Texts
Appendix E Rubrics for Informative/Explanatory Texts
「Nielsen BookData」 より