Curriculum studies in India : intellectual histories, present circumstances
著者
書誌事項
Curriculum studies in India : intellectual histories, present circumstances
(International & development education)
Palgrave Macmillan, 2015
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Curriculum Studies in India examines Indian scholars in dialogue regarding their intellectual life histories and subjective investments in their field. With chapter introductions by William Pinar, scholars explore their intellectual history and present circumstances of curriculum studies in India, emphasized by their own engagement and research. These works demonstrate the rapidity and scale of economic growth today, and how it creates conflict, dislocation, inequality, and "echoes" of a colonial past now present in globalization. Pinar and his contributors conclude that historical (dis)continuities, cultural conflict, economic globalization, and political tension characterize the present circumstances of curriculum studies in India.
目次
- 1. Curriculum in India: Narratives, Debates and a Deliberative Agenda
- Poonam Batra 2. Schooling as Counter-Socialization: Krishna Kumar's Contributions to Curriculum
- Mary Ann Chacko 3. An Intellectual History and Present Circumstances of Curriculum Studies in India
- Suresh C. Ghosh 4. Curriculum Studies in India: Colonial Roots and Postcolonial Trajectories
- Manish Jain 5. School Curriculum in India
- Meenakshi Thapan 6. The Exchanges
- William F. Pinar 7. Curriculum Studies in India
- William F. Pinar 8. The Final Word
- Meenakshi Thapan 9. Epilogue
- Poonam Batra
「Nielsen BookData」 より