Spirituality in education in a global, pluralised world
著者
書誌事項
Spirituality in education in a global, pluralised world
(Routledge research in education, 160)
Routledge, 2016
- : hbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A particular problem associated with international research in the field of spirituality and education is the reluctance of scholars to agree on what spirituality means, with numerous descriptions increasing ambiguity and reducing the impact of research in the discipline. This book argues that it is important to understand spirituality as a unifying concept that has the potential to be meaningful in its application to the lives of children and young people in areas of learning and wellbeing. Chapters show why and how spiritual learning should be addressed across the curriculum, with implications for the design of learning programs and environments.
目次
Introduction
Chapter 1
Spirituality, Children and Young People: Perspectives from Research
Chapter 2
The Empathic Mind: Essence of Human Spirituality
Chapter 3
Social and Political Contexts: Influences on Spiritual Wellbeing
Chapter 4
Connectedness and Connectedness: Spirituality and the Shadow
Chapter 5
A Holistic Approach: An Integration of Cognitive, Affective Spiritual and Multisensory Learning
Chapter 6
To the Future: The Implications of an Emerging Interspiritual Age
Epilogue
「Nielsen BookData」 より