The Third Havana Biennial 1989
著者
書誌事項
The Third Havana Biennial 1989
(Exhibition histories, . Making art global ; pt. 1)
Afterall Books , Koenig Books [distributor], c2011
- : Koenig Books
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 242-244) and index
内容説明・目次
内容説明
The second installment in Afterall's <i>Exhibition Histories</i> series, <i>Making Art Global, Part 1</i> focuses on the third Havana Biennial, which took place in 1989. In the core essay, Rachel Weiss examines the ways in which this exhibition extended the global territory of contemporary art and redefined the biennial model. Gerardo Mosquera, a key member of the curatorial team, contributes a reflection on the project, and its constituent exhibitions and events are documented photographically. The book also includes a paper delivered by Geeta Kapur at the Biennial conference and republishes reviews of the Biennial by Coco Fusco and Luis Camnitzer. It opens with an introduction by Charles Esche and brings together recent interviews with participating artists Alex Angeles, Jose Bedia, Alfredo Marquez and Lazaro Saavedra. Key texts from the time are complemented by new material.
「Nielsen BookData」 より