Early childhood studies : enhancing employability and professional practice
著者
書誌事項
Early childhood studies : enhancing employability and professional practice
Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing, 2015
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [183]-188) and index
内容説明・目次
内容説明
Early Childhood Studies: Enhancing Employability and Professional Practice explores essential aspects of best practice within children's services in order to enhance employability skills, identifying how and why key aspects of best practice have emerged within children's services. The key elements of professional practice at the centre of the multidisciplinary work in today's children's services are considered, including:
* different childhoods;
* child development;
* enhanced learning;
* professional skills;
* inclusion;
* holistic practice.
Each chapter draws together practical teaching experience with sound academic analysis to support those training to work in the early childhood sector, and those already practising, to raise their employability potential by identifying and evaluating best practice.
目次
Acknowledgements
Introduction
1. Different Childhoods and Best Practice
2. Raising Awareness of the Developing Child and Best Practice
3. Best Practice and Enhancing Learning
4. Enhancing Best Practice through Professional Skills
5. Inclusion and its Emergence as a Key Aspect of Best Practice
6. The Rising Importance of Holistic Practice in Early Childhood Studies
Conclusion
Answers
References
Index
「Nielsen BookData」 より