The aesthetics of middlebrow fiction : popular US novels, modernism, and form, 1945-75
著者
書誌事項
The aesthetics of middlebrow fiction : popular US novels, modernism, and form, 1945-75
Palgrave Macmillan, 2015
- : hardback
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [171]-191) and index
内容説明・目次
内容説明
During the Cold War, many popular American novels were labelled "middlebrow," leading to a general belief that these texts held less intellectual merit. Perrin debunks these unfair assumptions through works by James Michener, Harper Lee, and Leon Uris, arguing that such writers made a major contribution to the tradition of American literature.
目次
Introduction: Remake it New
1. The Old Men and the ' 'Sea of Masscult ' ': T.S. Eliot, Ernest Hemingway, and the Middlebrow Aesthetic
2. ' 'It Offers No Solutions ' ': Ambivalence and Aesthetics in the Social Problem Novel
3. Rebuilding Bildung: The Novel of Aesthetic Education
4. The Second-Greatest Stories Ever Told: Middlebrow Epics of 1959 and the Aesthetics of Disavowal
5. Book Smarts: Masochism and Popular Postmodernism
Conclusion
「Nielsen BookData」 より