Paulo Freire in the 21st century : education, dialogue, and transformation
著者
書誌事項
Paulo Freire in the 21st century : education, dialogue, and transformation
(Interventions : education, philosophy & culture / Michael A. Peters & Colin Lankshear, series editors)
Paradigm Publishers, c2013
- : pbk
- タイトル別名
-
Paulo Freire in the twenty-first century
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 161-177) and index
内容説明・目次
内容説明
This book explores the implications of world renowned educationalist Paulo Freire's theories for educational practice and how his ideas can help in bridging different genres and traditions. It addresses themes, questions and issues that have received little attention to date, including Freire's conception of the critical intellectual, the problem of defining literacy, and the possibility of a Freirean response to debates over political correctness. Roberts also relates Freire's ideas to those of other writers: Israel Scheffler, Fyodor Dostoevsky and Hermann Hesse, among others. Paulo Freire in the 21st Century makes a distinctive contribution to the international literature on Freire's work.
目次
- Introduction
- Chapter 1 Pedagogy, Politics, and Intellectual Life
- Chapter 2 Reason and Emotion in Freire's Work
- Chapter 3 Freire and the Problem of Defining Literacy
- Chapter 4 Freire and Political Correctness
- Chapter 5 Critical Literacy, Breadth of Perspective, and the University Curriculum
- Chapter 6 Freire and Dostoevsky
- Chapter 7 Conscientization in Castalia
- Chapter 8 Bridging East and West
「Nielsen BookData」 より