An Eakins masterpiece restored : seeing The Gross Clinic anew
著者
書誌事項
An Eakins masterpiece restored : seeing The Gross Clinic anew
Philadelphia Museum of Art , In association with Yale University Press, c2012
- : Yale
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 159-164) and index
内容説明・目次
内容説明
Thomas Eakins (1844-1916) is acknowledged as one of the preeminent American painters of the 19th century. As a young artist in 1875 he prepared a monumental painting for the Philadelphia Centennial of Dr. Samuel D. Gross of Jefferson Medical College. Rejected by the selection committee for being too gruesome, The Gross Clinic is hailed today as the artist's masterpiece. Purchased by the medical college, the work was a fixture there until 2006, when its threatened sale prompted thousands to donate funds to keep it in Philadelphia through a joint acquisition by the Philadelphia Museum of Art and the Pennsylvania Academy of the Fine Arts.
Kathleen A. Foster and Mark S. Tucker update the story of The Gross Clinic to the present day. They draw on discoveries made during the 2009-10 project to look more deeply into the history, aesthetics, and technique of the painting. Through their discussion, complemented by interpretations from the perspectives of cultural and medical history by Steven Conn and Mark S. Schreiner, M.D., respectively, this celebrated painting can now be understood anew.
Published in association with the Philadelphia Museum of Art
「Nielsen BookData」 より