Queer teachers, identity and performativity
著者
書誌事項
Queer teachers, identity and performativity
(Palgrave studies in gender and education / series editor, Yvette Taylor)(Palgrave pivot)
Palgrave Macmillan, 2014
- : hardback
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 97-115) and index
内容説明・目次
内容説明
What do we mean when we talk about 'queer teachers'? The authors here grapple with what it means to be sexually or gender diverse and to work as a school teacher within four national contexts: Australia, Ireland, the UK and the USA. This new volume offers academics, educators and students a provocative exploration of this pivotal topic.
目次
- Introduction: Marked Presence/Unremarkable Absence: Queer Teachers, 'Identity' and Performativity
- Emily M. Gray and Anne Harris 1. Trans Teacher Experiences and the Failure of Visibility
- Anne Harris and Tiffany Jones 2. Reframing Queer Teacher Subjects: Neither in nor out but Present
- Tania Ferfolja 3. Teachers and Civil Partnership: (Re)producing Legitimate Subjectivities in the Straight Spaces of Schools
- Aoife Neary 4. Out in Britain: the Politics of Sexuality Education and Lesbian and Gay Teachers in Schools
- Naomi Rudoe 5. Every Child Matters, Pink Shorts and Bullying: LGBTQ Teachers and the Location of Difference within Schools in England
- Emily Gray Conclusion: Extravagance and Equity: Queer Tensions in Education
- Cris Mayo
「Nielsen BookData」 より