Niklaus Manuel Güdel : The memory of silence
著者
書誌事項
Niklaus Manuel Güdel : The memory of silence
Hatje Cantz Verlag, c2015
- タイトル別名
-
Memory of silence
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue published in conjunction with the exhibition Niklaus Manuel Güdel: Le silence de la guerre, Musée jurassien d'art et d'histoire, Delémont, May 9 to August 2, 2015 and Artsenal espace d'art contemporain, Delémont, May 9 to June 14, 2015
Includes bibliographical references
Main text in English, translated from the French; French and German parallel text in separate section at end of book
内容説明・目次
内容説明
In his singular paintings, Niklaus Manuel Gudel (*1988 in Delemont, Switzerland) assigns a void to the actual pictorial subject. The people or animals he portrays are merely roughly outlined. Yet we recognize the shapes-our brain has stored countless illustrations and figures and is trained to immediately fill in any visual absence, any empty area in our field of vision. Yet a "blind spot" of this kind causes us to pause and in the end also stands for the unnamable, the unrepresentable essence of every living being.Gudel's painterly gesture and his artistic strategy have earned him international recognition. His most recent works, the Comme un blanc series, are particularly interesting: attesting to the terrors of war by not depicting them and not showing the traces they leave behind is a moving symbol for the impossibility of expressing the experienced horror.
「Nielsen BookData」 より