Shakespearean allusion in crime fiction : DCI Shakespeare
著者
書誌事項
Shakespearean allusion in crime fiction : DCI Shakespeare
(Palgrave Shakespeare studies)
Palgrave Macmillan, c2016
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 185-194) and index
内容説明・目次
内容説明
This book explores why crime fiction so often alludes to Shakespeare. It ranges widely over a variety of authors including classic golden age crime writers such as the four 'queens of crime' (Allingham, Christie, Marsh, Sayers), Nicholas Blake and Edmund Crispin, as well as more recent authors such as Reginald Hill, Kate Atkinson and Val McDermid. It also looks at the fondness for Shakespearean allusion in a number of television crime series, most notably Midsomer Murders, Inspector Morse and Lewis, and considers the special sub-genre of detective stories in which a lost Shakespeare play is found. It shows how Shakespeare facilitates discussions about what constitutes justice, what authorises the detective to track down the villain, who owns the countryside, national and social identities, and the question of how we measure cultural value.
目次
Acknowledgements.- Introduction.- 1. Wild Justice: Mercy, Revenge and the Detective.- 2. Who Owns the Wood? Appropriating A Midsummer Night's Dream.- 3. Border Patrol: Shakespearean Allusions and Social and National Identities.- 4. Stealing Shakespeare: Detective Fiction and Cultural Value.- Conclusion.- Notes.- Bibliography.- Index.
「Nielsen BookData」 より