The reputation economy : understanding knowledge work in digital society
著者
書誌事項
The reputation economy : understanding knowledge work in digital society
(Palgrave pivot)
Palgrave Macmillan, c2016
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 117-127
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Exploring
the new professional scenes in digital and freelance knowledge, this
innovative book provides an account of the subjects and cultures that pertain
to knowledge work in the aftermath of the creative class frenzy. Including a
broad spectrum of empirical projects, The
Reputation Economy documents the rise of freelancing and
digital professions and argues about the central role held by reputation within
this context, offering a comprehensive interpretation of the digital
transformation of knowledge work. The book shows how digital technologies are
not simply intermediating productive and organizational processes, allowing new
ways for supply and demand to meet, but actually enable the diffusion of
cultural conceptions of work and value that promise to become the new standard
of the industry.
目次
Introduction. Beyond the "creative
class" vision.- 1- The rise of a freelance economy.- 2- Reputation, the social capital of a digital society.- 3- Urban digital work: the cases of London and Milan.- 4- Working online: an exploration of Social Recruiting and Digital Marketplaces.- 5- Understanding digital work as venture labour.- 6- Co-working: the freelance mode of organization?.- Conclusion. The aftermath of neo-liberalism and the future of the Left.- Bibliography.- Index.
「Nielsen BookData」 より