Painting 2.0 : expression in the information age : gesture and spectacle, eccentric figuration, social networks
著者
書誌事項
Painting 2.0 : expression in the information age : gesture and spectacle, eccentric figuration, social networks
Museum Brandhorst, Bayerische Staatsgemäldesammlungen : DelMonico Books, Prestel , mumok-Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien, 2015
- : Prestel
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of an exhibition held at Museum Brandhorst, Munich, Nov. 14, 2015-Apr. 30, 2016; mumok-Museum moderner Kunst Stiftung, Wien, June 4-Nov. 6, 2016
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
In a survey that begins in the mid-twentieth century, long before the birth of the Internet, this book traces painting's capacity to digest and transform other media, even as its own legitimacy has been questioned. Featuring the work of numerous renowned artists, from Joseph Beuys to Cy Twombly to Amy Sillman, the book examines how painting has addressed digital technology as it relates to human experience and perception and includes three in-depth essays and additional texts by influential thinkers from the field. Comprehensive and lavishly illustrated, a wide range of works are presented that reconsider the assumed opposition of the digital and the analog, the human and the technological, arguing that painting has served as a means to represent-and even enact-new media. This book affirms the ongoing vitality of the medium of painting in the midst of a digital world.
「Nielsen BookData」 より