Britain, France and the Gothic, 1764-1820 : the import of terror
著者
書誌事項
Britain, France and the Gothic, 1764-1820 : the import of terror
(Cambridge studies in romanticism, 99)
Cambridge University Press, 2015
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: 2013
includes bibliography and index
内容説明・目次
内容説明
In describing his proto-Gothic fiction, The Castle of Otranto (1764), as a translation, Horace Walpole was deliberately playing on national anxieties concerning the importation of war, fashion and literature from France in the aftermath of the Seven Years' War. In the last decade of the eighteenth century, as Britain went to war again with France, this time in the wake of revolution, the continuing connections between Gothic literature and France through the realms of translation, adaptation and unacknowledged borrowing led to strong suspicions of Gothic literature taking on a subversive role in diminishing British patriotism. Angela Wright explores the development of Gothic literature in Britain in the context of the fraught relationship between Britain and France, offering fresh perspectives on the works of Walpole, Radcliffe, 'Monk' Lewis and their contemporaries.
目次
- Introduction
- 1. The mysterious author Horace Walpole
- 2. The translator cloak'd: Sophia Lee, Clara Reeve and Charlotte Smith
- 3. Versions of Gothic and terror
- 4. The castle under threat: Ann Radcliffe's system and the romance of Europe
- 5. 'The order disorder'd': French convents and British liberty
- Conclusion: afterlives
- Works cited.
「Nielsen BookData」 より