Teaching thinking : issues and approaches
著者
書誌事項
Teaching thinking : issues and approaches
(Psychology library editions, . Cognitive science ; v. 24)
Routledge, 2017, c1990
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published: Rev. ed. Midwest Publications, 1990. (The practitioners' guide to teaching thinking series / series edited by Robert J. Swartz & D.N. Perkins)
ISBN for subseries: 9781138191631
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Originally published in 1990, this title attempts to provide for the educational practitioner an overview of a field that responded in the 1980s to a major educational agenda. This innovative 'agenda' called for teaching students in ways that dramatically improved the quality of their thinking. Its context is a variety of changes in education that brought the explicit teaching of thinking to the consciousness of more and more teachers and administrators.
目次
Foreword. Preface. 1. Promise and Possibilities 2. Thinking and Its Improvement 3. Kinds of Thinking 4. Infusing Teaching Thinking into Regular Subject-area Instruction 5. Choosing and Using Separate Instructional Programs Designed to Teach Thinking 6. Constructing a Program for Teaching Thinking in Classroom or School: Choices about Thinking Goals 7. How Teachers Relate to Teaching Thinking: Lesson Design and Instructional Strategies 8. Support Systems for Teachers and Schools to Teach Thinking Effectively 9. Approaches to Evaluation 10. Types of Tests.
「Nielsen BookData」 より