Animismus : moderne hinter den Spiegeln Animism : modernity through the looking glass
著者
書誌事項
Animismus : moderne hinter den Spiegeln = Animism : modernity through the looking glass
W. König, c2011
- : König
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of an exhibition held at the Generali Foundation, Vienna, Sept. 16, 2011-Jan. 29, 2012
Text in German and English
Works by Agentur/Agency, Marcel Broodthaers, Adam Curtis, Didier Demorcy ... [et al.]
Bibliography: p. 223-227
内容説明・目次
内容説明
This volume takes its cue from the ethnological concept of animism, a term for religions that view objects as having souls of their own. Animism emerged as an anthropological category in the nineteenth century, often occurring as a folk belief underlying more established religions, particularly in Africa and Southeast Asia. The term has proved also influential in psychoanalysis, where it denotes mental states in which no division is made between inner and outer realities. This volume brings together artworks, documents and artifacts to create an essayistic appraisal of works by such artists and filmmakers as Didier Demorcy, Walt Disney, Jimmie Durham, Eric Duvivier, Henri Michaux, Thomas Alva Edison, Candida Hofer, Luis Jacob, Ken Jacobs, Yayoi Kusama, Len Lye, Chris Marker, Alain Resnais, Daria Martin, Ana Mendieta, Hans Richter and others.
「Nielsen BookData」 より