Kimono meisen : the Karun Thakar collection
著者
書誌事項
Kimono meisen : the Karun Thakar collection
Arnoldsche, c2015
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 206)
HTTP:URL=https://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1614/2015512651-b.html Information=Contributor biographical information
内容説明・目次
内容説明
Meisen silk was produced in Japan from the late nineteenth century and became particularly popular between 1910 and 1940, when meisen patterns blurred the line between fashion and art. Meisen was an innovative, quick and cost-effective dye and weaving method with the effect of labour-intensive and multicoloured traditional kasuri ikat fabric. The meisen kimonos that were produced en masse were the first affordable ready-to-wear kimonos. Designed by a young generation of Japanese textile designers who synthesised classic Japanese design with the influence of Western design movements, the patterns still look fresh and original today and represent a little-known study in textile design of the early twentieth century. As eminent fashion garments, meisen kimonos would be replaced with the next new fashion after just a season or two. Thus many of them were stored in excellent condition and were even passed down as heirlooms. In recent years they have resurfaced and are now enjoying the high esteem bestowed on them by collectors.
「Nielsen BookData」 より