Education and community
著者
書誌事項
Education and community
(Continuum studies in education)
Continuum, 2008, c2006
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published in paperback 2008"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. [188]-201) and index
内容説明・目次
内容説明
"Education and Community" offers a fully international approach to using political philosophy and sociology to develop the promotion of communities, schools and society.Notions of 'community' are found in almost every educational context from primary schools to HE institutions. Given the polemic nature of promoting community in schools and society today, this fascinating book uses an interdisciplinary approach of political philosophy and sociology. The approach used develops theoretical principles for the promotion of communities, and subsequently applies them to the realities of schools and society. This book is fully international, drawing on examples and references from the UK, US and Canada.
目次
- Introduction
- Chapter 1: The promise and paradox of community
- Part 1: Community and education
- Chapter 2: Community directives for schooling
- Chapter 3: Tensions inherent in community
- Chapter 4: Valuing community
- Part 2: A liberal conception of community
- Chapter 5: A liberal conception of community
- Chapter 6: Permissible communities in liberal education
- Chapter 7: Liberal communities in school
- Part 3: Community, Schools and Society
- Chapter 8: Communities and society
- Chapter 9: Communities in a changing education environment
- Chapter 10: Envisaging liberal communities.
「Nielsen BookData」 より