The performing arts in contemporary China
著者
書誌事項
The performing arts in contemporary China
(China : history, philosophy, economics, 18)
Routledge, 2016, c1981
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First issued in paperback 2016" -- T.p. verso
Reprint. Originally published: London : Routledge & Kegan Paul, 1981
Includes bibliographical references (p. 226-228) and index
内容説明・目次
内容説明
First published in 1981.
The overthrow of the 'gang of four' in October 1976 had profound effects in all areas of Chinese society, and probably nowhere can this be more clearly seen than in the performing arts. Jiang Qing, Mao Zedong's widow, was strongly interested in the performing arts and exercised great influence over them. This book describes her influence and the effects its removal had on the arts. Although the period covered is mainly that since the death of Mao, there is also considerable reference to the years following the Cultural Revolution.
目次
- Chapter 1 1 Historical background
- Chapter 2 2 Performing arts policy in the history of China since Mao Zedong
- Chapter 3 3 The traditional forms of the performing arts since 1976
- Chapter 4 4 Theatre in its modern forms
- Chapter 5 5 The cinema
- Chapter 6 6 Music in the performing arts
- Chapter 7 7 Bringing performances to fruition
- Chapter 8 8 Conclusion
「Nielsen BookData」 より