Bilingualism in education : aspects of theory, research and practice
著者
書誌事項
Bilingualism in education : aspects of theory, research and practice
(Applied linguistics and language study / general editor, C.N. Candlin)
Routledge, 2016, c1986
- : hbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published 1986 by Addison Wesley Longman Limited"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. [215]-229) and indexes
内容説明・目次
内容説明
This is a remarkably interesting and useful book...it makes a significant contribution to our knowledge and understanding of both bilingualism and education.'
Journal of Education Policy
目次
- Part 1 The educational development of bilingual children
- Section 2 Metalinguistic and cognitive development
- Chapter 1 ::
- Chapter 2 ::
- Section 33 Bilingual education
- Chapter 3 ::
- Chapter 4 ::
- Chapter 5 Linguistic interdependence: a central principle of bilingual education
- Section 3 Programme planning for bilingualism
- Chapter 6 ::
- Part 2 Bilingual proficiency
- Section 4 The construct of bilingual proficiency
- Chapter 7 ::
- Chapter 8 ::
- Section 5 The assessment of language proficiency
- Chapter 9 ::
- Chapter 10 ::
- Section 6 A synthesis
- Chapter 11 Towards a theory of bilingual proficiency development
「Nielsen BookData」 より