Teaching epidemiology : a guide for teachers in epidemiology, public health, and clinical medicine
著者
書誌事項
Teaching epidemiology : a guide for teachers in epidemiology, public health, and clinical medicine
Oxford University Press, 2015
4th ed
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Teaching epidemiology requires skill and knowledge, combined with a clear teaching strategy and good pedagogic skills. The general advice is simple: if you are not an expert on a topic, try to enrich your background knowledge before you start teaching. The new edition of Teaching Epidemiology helps you to do this and, by providing world-expert teachers' advice on how best to structure teaching, providing a unique insight into what has worked in their hands.
This book will help you to tailor your own epidemiology teaching programme.
The fourth edition of this established text has been fully revised and updated, drawing on new research findings and recently developed methods including research technologies in genetic epidemiology and method development in relation to causal analysis. Analytical tools provide teachers in the field with the skills to guide students at both undergraduate and postgraduate levels. Each chapter in Teaching Epidemiology comprises key concepts in epidemiology, subject specific
methodologies, and disease specific issues, to provide expert assistance in the teaching of a wide range of epidemiology courses.
目次
- PART 1: CONTEXT
- PART 2: EXPOSURE-ORIENTED EPIDEMIOLOGY
- PART 3: OUTCOME-ORIENTED EPIDEMIOLOGY
- PART 4: PEDAGOGIES
「Nielsen BookData」 より