Sports
著者
書誌事項
Sports
(How Canadians communicate, 5)
AU Press, c2016
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Fewer Canadians than ever are lacing up skates, swimming lengths at thepool, practicing their curve ball, and experiencing the thrill ofcompetition. However, despite a decline in active participation,Canadians spend enormous amounts of time and money on sports, as fansand followers of sporting events and sports culture. Writing from avariety of perspectives, the contributors to this collection set out toexplore the impact of the media on our reception of, and attitudestoward, sports-to unpack the meanings that sports have for us ascitizens and consumers. Well-known hockey writer Roy MacGregor delvesinto the influence of big media and big sports on the practice ofobjective journalism; Richard Gruneau examines the worrisomerelationship between sports participation and socioeconomic class;blogger Derrick Newman investigates the impact of fantasy leagues onsports coverage; sociologist Harry Hiller looks at the iconicdimensions of the Vancouver Olympics..
「Nielsen BookData」 より