Cultural anthropophagy : the 24th Bienal de São Paulo, 1998
著者
書誌事項
Cultural anthropophagy : the 24th Bienal de São Paulo, 1998
(Exhibition histories)
Afterall Books in association with the Center for Curatorial Studies, Bard College , Koenig Books [distributor], 2015
- : Koenig
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [287]-289
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The 1998 Bienal de Sao Paulo remade art history from a Brazilian perspective, and presented a new model for exhibition-making in the era of postcolonial globalization. The show employed the Brazilian notion of anthropophagy as both concept and method, encouraging "contamination" and "cannibalization" of the canon. By doing so it proposed a new model for large-scale curatorial projects that could effectively address nonspecialist audiences. Photographs and gallery plans reconstruct this important project, and an essay by Lisette Lagnado provides critical analysis and historical context. Additional texts by Renato Sztutman, Mirtes Marins de Oliveira and Carmen Morsch and Catrin Seefranz are complemented by recent interviews with curator Paulo Herkenhoff and participating artists.
「Nielsen BookData」 より