Performative analysis : reimagining music theory for performance
著者
書誌事項
Performative analysis : reimagining music theory for performance
(Eastman studies in music)
University of Rochester Press, 2016
- : hardcover
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [247]-260) and index
内容説明・目次
内容説明
This book proposes a new model for understanding the musical work, which includes interpretation -- both analysis- and performance-based -- as an integral component.
This book proposes a model for understanding the musical work in which both analysis-based and performance-based modes of interpretation are integral to the work. Jeffrey Swinkin explores the important role that performance playsin elucidating a work and argues for the performative nature of music analysis itself, focusing in particular on Schenkerian analysis. Swinkin's aim is to show that music analysis is grounded in the same kinds of physical and emotional experiences that performers are necessarily concerned to project. Analysis and performance are thus deeply compatible and can enjoy an equitable, fruitful relationship. The first three chapters theorize this stance; thelast three apply it to works by Chopin, Beethoven, and Schumann, respectively.
Jeffrey Swinkin is assistant professor of music theory at the University of Oklahoma.
目次
Acknowledgements
Introduction
Analysis in the Musical Work
Two Interpretive Roles
Schenkerian Analysis as Metaphor: Chopin, Nocturne in C Minor, Op. 48, No. 1
An Analytical Dialogue: Beethoven, String Quartet in C Minor, Op. 18, No. 4, First Movement
Musical Structure(s) as Subtext: Resisting Schumann's "Ring"
Notes
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より