Script as image
著者
書誌事項
Script as image
(Corpus, v. 21)
Peeters, 2014
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
In the Middle Ages, writing conveyed far more than information. In
contradistinction to the modern separation of image and text and, by
implication, form and content, which was reified with the invention of
printing, illuminated manuscripts made images out of words. In
consonance with Christian doctrine, which declared that the Word had
become flesh, letters painted on parchment assumed bodily presence to
create effects of power and persuasion. Painted letters elicited modes
of performance, oral recitation and ritual action. Far from calligraphic
ornament or a medium with prescribed boundaries, medieval lettering
reveals itself as a flexible instrument in which various categories of
human experience and expression -- the audible, the visible, the
symbolic and the figurative -- come together. Among the topics touched
on by this book are display scripts, monograms, nomina sacra and carmina
figurata, epigraphic inscriptions, chrysography and color, speech
scrolls, relationships among author, scribe and artist as expressed
through scripts, the anthropomorphic dimensions of abstract lettering,
and the impact of iconic scripts on the reader.
「Nielsen BookData」 より