Camera atomica
著者
書誌事項
Camera atomica
Art Gallery of Ontario , Black Dog Publishing, c2015
- : pbk.
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Published in conjunction with the exhibition of the same name held at Art Gallery of Ontario, 8th July 2014-25th January 2016
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Photographs have played a crucial role in shaping perceptions of nuclear weapons and nuclear energy. In Camera Atomica, art historian John O’Brian explores the intimate relationship between photography and nuclear events to uncover how the camera lens has shaped public perceptions of the atomic age and its anxieties.
Bringing together both vintage and contemporary photographs that have recorded and, in certain instances, provided motivation for the production of nuclear events, O’Brian travels through history — from the bombings of Hiroshima and Nagasaki in 1945 to the triple meltdown at Fukushima Daiichi in 2011.
In this vivid volume, readers will encounter more than 200 images that simultaneously document and raise questions about the contradictory roles of photography during this period. Included are Hiromitso Toyosaki and Shomei Tomatsu’s photographs of hibakusha (individuals exposed to radiation from atomic bombs), David McMillan’s photographs at Chernobyl Nuclear Power Plant, and Sandy Skoglund’s darkly humorous Radioactive Cats, along with photographs by Nancy Burson, Edward Burtynsky, Carol Condé and Karl Beveridge, Kenji Higuchi, Richard Misrach, Weegee, and many others.
「Nielsen BookData」 より