J.M. Coetzee and the politics of style
著者
書誌事項
J.M. Coetzee and the politics of style
Cambridge University Press, 2015, c2014
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First paperback edition 2015"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. 217-226) and index
内容説明・目次
内容説明
J. M. Coetzee's early novels confronted readers with a brute reality stripped of human relation and a prose repeatedly described as spare, stark, intense and lyrical. In this book, Jarad Zimbler explores the emergence of a style forged in Coetzee's engagement with the complexities of South African culture and politics. Tracking the development of this style across Coetzee's first eight novels, from Dusklands to Disgrace, Zimbler compares Coetzee's writing with that of South African authors such as Gordimer, Brink and La Guma, whilst re-examining the nature of Coetzee's indebtedness to modernism and postmodernism. In each case, he follows the threads of Coetzee's own writings on stylistics and rhetoric in order to fix on those techniques of language and narrative used to activate a 'politics of style'. In so doing, Zimbler challenges long-held beliefs about Coetzee's oeuvre, and about the ways in which contemporary literatures of the world are to be read and understood.
目次
- Introduction
- 1. Neither progress, nor regress
- 2. New dimensions
- 3. Lyrical situation and rhythmic intensity
- 4. Native traditions and strange practices
- 5. From bare life to soul language
- Conclusion.
「Nielsen BookData」 より