Transparence : Alexander Calder, Francis Picabia
著者
書誌事項
Transparence : Alexander Calder, Francis Picabia
Hatje Cantz, c2015
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalogue of the exhibition held at Hauser & Wirth, Zürich, "Transparence: Calder/Picabia", June 14-July 25, 2015
Translation from French to English of text by Arnauld Pierre: Charles Penwarden
内容説明・目次
内容説明
Transparence: Calder/Picabia is the first publication to explore the important aspect of transparency in the oeuvres of the two artists. Alexander Calder (1898-1976) und Francis Picabia (1879-1953) are both regarded as great innovators of twentieth-century modernism. The volume creates an interface between selected works from the late twenties to the post-World War II period. It casts light on the ensuing dialogue between Calder's radically new creations-for instance his works made of wire-the first to use transparency as a means of expression in sculpture, and Picabia's abstracting contour pictures, his "transparencies," and paintings that make reference to these. Arnauld Pierre and George Baker, renowned experts on the work of both artists, examine the significance and impact of these correspondencies in accompanying essays. Ausstellung/Exhibition: Hauser & Wirth, Zurich 14.6.-25.7.2015
「Nielsen BookData」 より