Von der Fläche zum Raum : Malewitsch und die frühe Moderne From surface to space : Malevich and early modern art
著者
書誌事項
Von der Fläche zum Raum : Malewitsch und die frühe Moderne = From surface to space : Malevich and early modern art
Staatliche Kunsthalle Baden-Baden , Verlag der Buchhandlung Walther König, c2008
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Point of departure of this project is the exhibition Malevich and his influence at the Kunstmuseum Lichtenstein Vaduz (16.05.-07.09.2008) which was partially adopted by the Staatliche Kunsthalle Baden-Baden and which will be presented in a modified form"--colophon
Catalogue of an exhibition held at Staatliche Kunsthalle Baden-Baden (Baden-Baden), Oct. 25, 2008-Jan. 25, 2009
Text in German and English
内容説明・目次
内容説明
The influence of the artist Kazimir Malevich was colossal from the start. Following his "Black Square" painting of 1915 and his formulation of Suprematism (defined as "an altogether new and direct form of representation of the world of feeling"), Malevich transmitted his ideas through his roving advocate El Lissitzky, whose <i>Proun</i> works prompted Kurt Schwitters' Merzbau, which itself fulfilled Malevich's aspiration for Suprematism that painterly forms be transferred "from the surface of canvas to space." This book assesses Suprematism and its immediate impact, both on the Supremus group and beyond. Artists include Vasily Kandinsky, Ivan Kliun, Gustav Klucis, El Lissitzky, Laszlo Moholy-Nagy, Liubov Popova, Olga Rozanova, Alexandr Rodchenko, Kurt Schwitters, Nikolai Suetin and Vladimir Tatlin.
「Nielsen BookData」 より