Music in time : phenomenology, perception, performance
著者
書誌事項
Music in time : phenomenology, perception, performance
(Isham Library papers, 9)(Harvard publications in music, 24)
Harvard University Department of Music , Distributed by Harvard University Press, 2016
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Essays in honor of Christopher F. Hasty"--Cover jacket
Bibliography: p. 319-338
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Music exists in time. All musicians know this fundamental truth--but what does it actually mean? Thirteen scholars probe the temporality of music from a great variety of perspectives, in response to challenges that Christopher F. Hasty, Walter Naumburg Professor of Music at Harvard University, laid out in his groundbreaking Meter as Rhythm.
The essays included here bridge the conventional divides between theory, history, ethnomusicology, aesthetics, performance practice, cognitive psychology, and dance studies. In these investigations, music emerges as an art form that has an important lesson to teach. Not only can music be understood as sounds shaped in time but--more radically--as time shaped in sounds.
「Nielsen BookData」 より