Stage-play and screen-play : the intermediality of theatre and cinema
著者
書誌事項
Stage-play and screen-play : the intermediality of theatre and cinema
Routledge, 2017
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Dialogue between film and theatre studies is frequently hampered by the lack of a shared vocabulary. Stage-Play and Screen-Play sets out to remedy this, mapping out an intermedial space in which both film and theatre might be examined.
Each chapter's evaluation of the processes and products of stage-to-screen and screen-to-stage transfer is grounded in relevant, applied contexts. Michael Ingham draws upon the growing field of adaptation studies to present case studies ranging from Martin McDonagh's The Cripple of Inishmaan and RSC Live's simulcast of Richard II to F.W. Murnau's silent Tartuff, Peter Bogdanovich's film adaptation of Michael Frayn's Noises Off, and Akiro Kurosawa's Ran, highlighting the multiple interfaces between media.
Offering a fresh insight into the ways in which film and theatre communicate dramatic performances, this volume is a must-read for students and scholars of stage and screen.
目次
- Introduction: All the screen's a stage
- the critical-theoretical background Chapter 1 "Inexplicable dumb-shows"? Stage drama and adaptation in the silent movie era Chapter 2 Staging cinema: from 'cinefied' theatre to 'theatred' film Chapter 3 "A monster of the multitude": simulcast and 'captured live' versions of stage dramas Chapter 5 Filmed theatre: "cinema can be theatrical" Chapter 6 Complementary forms: the play-within-the-film Chapter 7 "The truth of cinematography" Conclusion Bibliography
「Nielsen BookData」 より