Big data in education : the digital future of learning, policy and practice
著者
書誌事項
Big data in education : the digital future of learning, policy and practice
Sage, 2017
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [207]-227) and index
内容説明・目次
内容説明
Big data has the power to transform education and educational research. Governments, researchers and commercial companies are only beginning to understand the potential that big data offers in informing policy ideas, contributing to the development of new educational tools and innovative ways of conducting research.
This cutting-edge overview explores the current state-of-play, looking at big data and the related topic of computer code to examine the implications for education and schooling for today and the near future.
Key topics include:
* The role of learning analytics and educational data science in schools
* A critical appreciation of code, algorithms and infrastructures
* The rise of 'cognitive classrooms', and the practical application of computational algorithms to learning environments
* Important digital research methods issues for researchers
This is essential reading for anyone studying or working in today's education environment!
目次
Introduction
Conceptualizing digital data
Software, code and algorithms
Digital Education Governance
The Social Life of Education Data Science
The CompPsy Complex
Rewiring Brains
Making and Coding Cultures
Conclusion
References
「Nielsen BookData」 より