John Donne and baroque allegory : the aesthetics of fragmentation
著者
書誌事項
John Donne and baroque allegory : the aesthetics of fragmentation
Cambridge University Press, 2017
- : hardback
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 212-225) and index
内容説明・目次
内容説明
John Donne has been one of the most controversial poets in the history of English literature, his complexity and intellectualism provoking both praise and censure. In this major re-assessment of Donne's poetry, Hugh Grady argues that his work can be newly appreciated in our own era through Walter Benjamin's theory of baroque allegory. Providing close readings of The Anniversaries, The Songs and Sonnets, and selected other lyrics, this study reveals Donne as being immersed in the aesthetic of fragmentation that define both the baroque and the postmodernist aesthetics of today. Synthesizing cultural criticism and formalist analysis, Grady illuminates Donne afresh as a great poet for our own historical moment.
目次
- 1. Walter Benjamin and John Donne: constellations of past and present
- 2. The Anniversaries as baroque allegory: mourning, idealization, and the resistance to unity
- 3. Donne's The Songs and Sonnets: living in a fragmented world
- 4. Allegorical objects and metaphysical conceits: thinking about Donne's tropes with Benjamin
- 5. The metaphysics of correspondence or a fragmented world? Baroque poetics in the seventeenth century
- 6. Conclusion.
「Nielsen BookData」 より