Social entrepreneurship as sustainable development : introducing the sustainability lens
著者
書誌事項
Social entrepreneurship as sustainable development : introducing the sustainability lens
(Palgrave pivot)
Palgrave Macmillan, c2017
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 101-106
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book challenges readers to imagine social entrepreneurship as an innovative, creative model for building justice and sustainability. Building upon the work of J. Greg Dees, the author explores the concept as a change-based process that creates social value through bold innovation and creativity, providing a "how and why" approach that makes social entrepreneurship accessible to all. The chapters present a holistic way in which to realize the United Nations (UN) 2030 sustainable development goals through the four quadrants of the Sustainability Lens: Resources, Health, Policy, and Exchange. The work is written in an interdisciplinary format which will appeal to multiple learning styles among professors, students, and communities investing heavily in the development of entrepreneurial skills.
目次
Chapter 1: Building the Lens
-Suma Qamana
-Circles of Sustainability
Chapter 2:The Four Quadrants of Sustainability
- Resource
- Health
- Policy
- Exchange
Chapter 3: Enhancing the Lens
-Permaculture: Resource and Exchange
-Social Solidarity Economy: Health and Policy
Chapter 4: Focus on the Business Model Canvas
-Key Partners
-Value Propositions<
-Customer Segments
-Key Resources
-Key Activities
-Cost Structure
-Revenue Streams
-Channels
-Customer Relationships
Chapter 5: The theoretical impact of the Sustainability Lens
-Wellbeing, capabilities, and justice
-For-profit to Non-profit to
「Nielsen BookData」 より