Everyday globalization : a spatial semiotics of immigrant neighborhoods in Brooklyn and Paris
著者
書誌事項
Everyday globalization : a spatial semiotics of immigrant neighborhoods in Brooklyn and Paris
(Routledge studies in human geography, 60)
Routledge, 2016
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Everyday Globalization is a micro-sociological study of immigrant neighborhoods in Brooklyn and Paris. Global flows of people bring together cultural practices from distant places and urban dwellers in global cities interpret the signs of collective identity in ascribing particular places as "immigrant neighborhoods." This book examines the spatial semiotics of identity in urban public space that make this possible. Unlike other studies of globalization and cities, this work brings together research on the social psychology of groups, linguistic landscapes, and quotidian mobility to explain how urban dwellers encounter cultural differences. Signs of social identity are always interpreted in the context of group boundaries and the appropriation of public space. The breadth of this analysis contributes to the literature in human geography on the meaningfulness of places. This book will also be of interest to scholars and students in visual sociology. In addition, this research demonstrates an innovative method for studying everyday urban experience.
目次
1. Introduction: Everyday Globalization 2. Collective Identity in a Globalized World 3. Semiotics of Urban Public Spaces 4. Coney Island Avenue: Multicultural Brooklyn 5. Belleville to La Goutte d'Or: Around the World in Paris 6. Food & Shopping 7. Dress & Appearance 8. Social Interaction 9. Conclusions: Seeing Immigrant Neighborhoods
「Nielsen BookData」 より