Adding value : brands and marketing in food and drink
著者
書誌事項
Adding value : brands and marketing in food and drink
(Routledge library editions, . Marketing ; v. 7)
Routledge, 2015, c1994
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published in 1994. This edition first published in 2015"--T.p. verso
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
An international group of scholars, drawn from the United States, Europe and Australia and from a number of academic disciplines, explores the history of marketing in the food and drink industries, focusing on the meaning of brands, the ways in which they add value and the surrounding business strategies.
目次
1. Brands and Marketing Part 1: Concepts and Debates 2. When and Why brand Names in Food and Drink? 3. Brands: Economic Ideology and Consumer Society 4. Brands and the Alcoholic Drinks Industry . 5. Brand Accounting in the United Kingdom Part 2: Alcoholic Drinks 6. Selling Beer in Victorian Britain 7. Marketing and Competition in Danish Brewing 8. Managing Decline: Brands and Marketing in Two Mergers, 'The Big Amalgamation' 1925 and Guinness - DCL 1986 9. The Empire Strikes Back: Marketing Australian Beer and Wine in the United Kingdom Part 3: Food and Non-Alcoholic Drinks 10. The Pause That Refreshed the World: The Evolution of Coca-Cola's Global Marketing Strategy 11. Best-Practice Marketing of Food and Health Drinks in Britain 1930-70 12. Brands and Breakfast Cereals in Britain E. J. T. Collins 13. Marketing Convenience Foods Between the Wars Part 4: Retailing 14. Multiple Retailing and Brand Image: An Anglo-American Comparison 1860-1994 15. Delivering Quality: The Role of Logistics in the Post-War Transformation of British Food Retailing
「Nielsen BookData」 より