Frederick Hammersley : to paint without thinking
著者
書誌事項
Frederick Hammersley : to paint without thinking
Huntington Library, Art Collections, and Botanical Gardens, c2017
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of the exhibition held at Huntington Library, Art Collections, and Botanical Gardens, Oct. 21, 2017-Jan. 22, 2018; New Mexico Museum of Art, Santa Fe, May 26-Sept. 9, 2018
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
American painter Frederick Hammersley (1919–2009) is best known for his hard-edged geometric abstractions.
However, their elegant simplicity belies the complex system behind their creation. Thanks to sketchbooks, notebooks and color swatches reproduced in this catalog, the artist’s beautiful documentation of his multistep way of working out compositions is on full view. These artworks and archival materials show that rather than an all-at-once creative act, Hammersley’s method was step-by-step and structured by rules. Essays by Alan Phenix, a conservation scientist, as well as by Kathleen Shields and Nancy Zastudil, who manage the artist’s foundation, bring to light new scientific findings about his paintings.
「Nielsen BookData」 より