Bilingual childcare : hitches, hurdles and hopes
著者
書誌事項
Bilingual childcare : hitches, hurdles and hopes
(Bilingual education and bilingualism / series editors, Colin Baker and Nancy Hornberger, 110)
Multilingual Matters, c2018
- : hbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 155-163
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This ethnographic study explores aspects of bilingual education in two early childhood German-English education centres in Australia. Using various sources of data and multiple methods of analysis, it investigates the processes at work when establishing and implementing a bilingual programme and examines the language attitudes, ideologies and practices of the parents, educators and administrators involved. It addresses the complex relationship between the childcare provider and its clientele in its socio-political context in an attempt to arrive at a broader understanding of institutional bilingual education in early childhood. The book will be of interest to graduate students and researchers in bilingual education, language ideology and early childhood education studies, as well as to teachers, trainee teachers and childcare providers.
目次
Acknowledgements
Table of Contents
List of Figures
List of Tables
Glossary, Abbreviations and Acronyms
Transcription Conventions
Researching Bilingual Early Childhood Education: An Institutional Ethnography
What We Know: Language Policies and Provision
The Institution
Bilingual Programme Implementation
The Clientele
Value-Action Gap
The Value of Language and Language Learning
The Future of Bilingual Early Childhood Education
Bibliography
「Nielsen BookData」 より