Indigenous education policy, equity, and intercultural understanding in Latin America
著者
書誌事項
Indigenous education policy, equity, and intercultural understanding in Latin America
Palgrave Macmillan, c2017
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book is a comparative study of educational policies over the past two decades in Latin America. These policies, enacted through constitutional reforms, sought to protect the right of Indigenous peoples to a culturally inclusive education. The book assesses the impact of these policies on educational practice and the on-going challenges that countries still face in delivering an equitable and culturally responsive education to Indigenous children and youth. The chapters, each written by an expert in the field, demonstrate how policy changes are transforming education systems in Bolivia, Ecuador, Mexico, and Peru. Going beyond the classroom, they highlight the significance of these reforms in promoting intercultural dialogue in Latin American societies.
目次
Part 1: Policy Changes and Education Quality
1. How to Improve Quality Education for Indigenous Children in Latin America
2. Indigenous Student Learning Outcomes and Education Policies in Peru and Ecuador
Part 2: Intercultural Education in Practice
3. Role-Play as a Pedagogical Tool for Intercultural Education
4. Inclusion or Interculturalidad: Attaining Equity in Higher Education for Indigenous Peoples in Mexico
Part 3: Intercultural Dialogue Beyond the Classroom
5. The Contributions of Hip-Hop Artists to Non-Formal Intercultural Education in Bolivia
6. Indigenous Urban Families and the Oportunidades Program in Mexico
「Nielsen BookData」 より