The grocers : the rise and rise of the supermarket chains
著者
書誌事項
The grocers : the rise and rise of the supermarket chains
Kogan Page, 2011
3rd ed
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: 2001
Includes bibliographical references (p. [201]) and index
内容説明・目次
内容説明
Retailing has been the most dynamic sector of industry over the past 20 years and supermarkets such as Tesco, Sainsbury's, Asda, Safeway, M&S, Walmart, Aldi and Lidl have led the way in growth, operating efficiencies and profitability. With unrivalled access to the top decision-makers in all the leading companies, The Grocers describes and analyses the strategies, organization and cultures that have made the supermarkets what they are today.
With a forward by former Asda CEO Allan Leighton, this fully updated third edition of The Grocers also includes material on the rise of online retailing, the success of the hard discount chains and the influence of environmental issues on consumer attitudes and behaviour. Retailers, managers and students can all learn from the secrets of success it contains, and the pitfalls to avoid.
目次
- Chapter - 00: Introduction
- Chapter - 01: Tesco
- Chapter - 02: Asda
- Chapter - 03: Sainsbury's
- Chapter - 04: Morrisons
- Chapter - 05: Waitrose
- Chapter - 06: The Second Tier
- Chapter - 07: The Market in Europe
- Chapter - 08: Contrasting Fortunes in the United States
- Chapter - 09: The Internet and Other New Ways of Shopping
- Chapter - 10: Supermarkets, Society and Sustainability
- Chapter - 11: Conclusions
「Nielsen BookData」 より