Closed circuits : screening narrative surveillance
著者
書誌事項
Closed circuits : screening narrative surveillance
University of Chicago Press, c2015
- : cloth
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 257-272) and index
内容説明・目次
内容説明
The recent uproar over NSA surveillance can obscure the fact that surveillance has been an indelible part of contemporary life for decades. And cinema has long been aware of its power - and potential for abuse. In Closed Circuits, Garrett Stewart explores a panoply of films, from M and Rear Window to The Conversation and The Bourne Legacy, to analyze the ways in which cinema has articulated the concept of surveillance. While it has long been a mainstay of the thriller, surveillance, Stewart argues, speaks to something more foundational in the very work of the camera. The shared axis of montage and espionage - especially the way that point of view and editing techniques are designed to draw us in and make us forget the omnipresence of the camera - offers an entry point to larger questions about the politics of an oversight regime that is increasingly remote and robotic, a global technopticon. Dazzling in its breadth of reference, and far-reaching in its conclusions about both cinematic and real-world surveillance, Closed Circuits further confirms Garrett Stewart as among our leading theorists of narrative.
「Nielsen BookData」 より