Amateur film : meaning and practice, 1927-1977
著者
書誌事項
Amateur film : meaning and practice, 1927-1977
(Studies in popular culture)
Manchester University Press, 2012
- : hardback
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [251]-272) and index
内容説明・目次
内容説明
Amateur film: Meaning and practice 1927-77 plunges readers into the world of home movies making and reveals that behind popular perceptions of cliched family scenes shakily shot at home or by the sea, there is much more to discover. Exploring who, how, where, when and why amateur enthusiasts made and shared their films provides fascinating insights into an often misunderstood aspect of national visual history. This study of how non-professional filmmakers responded to the new possibilities of moving image places decades of cine use into a history of changing visual technologies that span from Edwardian visual toys to mobile phones. Using northern cine club records, interviews and amateur films, the author reveals how film-making practices ranged from family footage to highly crafted edited productions about local life and distant places made by enthusiasts who sought to 'educate, inspire and entertain' armchair audiences during the early decades of British television. -- .
目次
Preface and acknowledgements
1. Making space for a neglected visual history
2.The amateur club scene
3.The rise of a hobby press
4. Family life as fact and fiction
5. Local lives and communities
6. Gazing at other people working.
7. An indispensable travel accessory
8. Socially engaged filmmaking
9. Moving pictures, moving on
Bibliography
Index -- .
「Nielsen BookData」 より