Making value and career building in the creative economy : evidence from contemporary visual art
著者
書誌事項
Making value and career building in the creative economy : evidence from contemporary visual art
(SpringerBriefs in geography)
Springer, c2017
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
This work offers a nuanced perspective based on empirical evidence of the role of talent and creativity for economic growth, prosperity, social and spatial inequality, and precarity in creative cities by arguing that creativity and talent need to be valued and eventually rewarded to achieve sufficient conditions for individual economic success. Shedding light on the recent momentum of a growing convergence of cultural and economic spheres in post-industrial societies by building on a case study of contemporary visual art from interviews with commercial gallerists. Written from an economic geography and historical-institutional perspective while leveraging the analytic strength of the established repertoire of other social science disciplines this book will provide a fascinating read for economic geographers and other social scientists researching the creative and knowledge economy as well as arts professionals aiming to better understand the process of making value of contemporary visual art.
目次
Introduction.- 1. Practices of Making Value, Evidence from Gallerists.- 2. An Historical-Institutional View on Making Value.- 3. The Organization and Geography of Making Value.- Conclusion.- Epilogue.- Making of, list of commercial gallerists.
「Nielsen BookData」 より