Mystical symbolism : the Salon de la Rose Croix in Paris, 1892-1897
著者
書誌事項
Mystical symbolism : the Salon de la Rose Croix in Paris, 1892-1897
Guggenheim Museum Publications, c2017
- : hbk
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalogue of the exhibition held at Solomon R. Guggenheim Museum, New York, June 30-Oct. 4, 2017; Peggy Guggenheim Collection, Venice, Oct. 28, 2017-Jan. 7, 2018
Bibliography: p. 110-111
収録内容
- The Salon de la Rose+Croix : the religion of art / Vivien Greene
- The reception of the Rose+Croix : a symptom of the réaction idéaliste / Jean-David Jumeau-Lafond
- Afterlife : the important and sometimes embarrassing links between occultism and the development of abstract art, ca. 1909-13 / Kenneth E. Silver
内容説明・目次
内容説明
Accompanies the first-ever museum presentation examining the Salon de la Rose+Croix (R+C), a series of annual exhibitions established by eccentric French author, critic and Rosicrucian Josephin Peladan.
Mystical Symbolism: The Salon de la Rose+Croix in Paris, 1892-1897 accompanies the first-ever museum presentation examining the Salon de la Rose+Croix (R+C), a series of annual exhibitions established by eccentric French author, critic, and Rosicrucian Josephin Peladan. The R+C convened an international group of Symbolist artists around a shared refutation of Realist aesthetics and philosophy, frequently in favour of the Ideal. Among the participants were Pierre Amedee Marcel-Beronneau, Jean Delville, Fernand Khnopff, Charles Maurin, Armand Point, Alexandre Seon and Felix Vallotton. Bound in red velvet with gold stamped lettering to conjure the sensorially evocative atmosphere of the Salons, the catalogue features essays about the history, themes and often transcendent aims of the R+C (Greene), its reception by the press and the public in the 1890s (Jumeau-Lafond), and the importance of spiritualism to early 20th-century abstraction (Silver). This richly illustrated volume also contains 46 colour plates, entries on each exhibited artist, and a bibliography of contemporary sources on Symbolist art.
「Nielsen BookData」 より