Cinema & counter-history
著者
書誌事項
Cinema & counter-history
Indiana University Press, c2015
- : pbk.
- タイトル別名
-
Cinema and counter-history
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 253-269) and index
収録内容
- A crisis of the movement-image and counter-history
- History growling at the door: horror and naturalism
- Comedy, theatricality, and counter-history
- Minoritarian cinematic forms as counter-history
- Memory, the powers of the false, and becoming
内容説明・目次
内容説明
Despite claims about the end of history and the death of cinema, visual media continue to contribute to our understanding of history and history-making. In this book, Marcia Landy argues that rethinking history and memory must take into account shifting conceptions of visual and aural technologies. With the assistance of thinkers such as Gilles Deleuze and Felix Guattari, Cinema and Counter-History examines writings and films that challenge prevailing notions of history in order to explore the philosophic, aesthetic, and political stakes of activating the past. Marshaling evidence across European, African, and Asian cinema, Landy engages in a counter-historical project that calls into question the certainty of visual representations and unmoors notions of a history firmly anchored in truth.
目次
Acknowledgments
Introduction
1. A Crisis of the Movement-Image and Counter-history
2. History Growling at the Door: Horror and Naturalism
3. Comedy, Theatricality, and Counter-history
4. Minoritarian Cinematic Forms as Counter-history
5. Memory, the Powers of the False, and Becoming
Epilogue
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より