Rembrandt and the inspiration of India
著者
書誌事項
Rembrandt and the inspiration of India
J. Paul Getty Museum, c2018
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"This publication is issued on the occasion of the exhibition Rembrandt and the Inspiration of India, on view at the J. Paul Getty Museum at the Getty Center, Los Angeles, from March 13 to June 24, 2018." -- t.p.verso
Includes bibliographical references (p. 138-140) and index
内容説明・目次
内容説明
Ahh, the impact of Indian art and culture on a Dutch artist in the late 1650s! Pairing Rembrandt's twenty-three surviving drawings of Shah Jahan, Jahangir, Dara Shikoh, and other Mughal courtiers with Mughal paintings of similar compositions, the book critiques the prevailing notion that Rembrandt "brought life" to the static Mughal art.
With essays written by both scholars of both Dutch and Indian art, this volume demonstrates that Rembrandt's contact with Mughal painting inspired him to draw in an entirely new, refined style on Asian paper-an approach that was shaped by the Dutch trade in Asia and prompted by the curiosity of a foreign culture. Seen in this light, Rembrandt's engagement with India enriches our understanding of collecting in seventeenth-century Amsterdam, the Dutch global economy, and Rembrandt's artistic self-fashioning.
A close examination of the Mughal imperial workshop provides new insights into how Indian paintings came to Europe as well as how Dutch prints were incorporated into Mughal compositions.
「Nielsen BookData」 より