Pop art and popular music : jukebox modernism
著者
書誌事項
Pop art and popular music : jukebox modernism
(Routledge research in art history)
Routledge, 2018
- : hbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [119]-135) and index
内容説明・目次
内容説明
This book offers an innovative and interdisciplinary approach to Pop art scholarship through a recuperation of popular music into art historical understandings of the movement. Jukebox modernism is a procedure by which Pop artists used popular music within their works to disrupt decorous modernism during the sixties. Artists, including Peter Blake, Pauline Boty, James Rosenquist, and Andy Warhol, respond to popular music for reasons such as its emotional connectivity, issues of fandom and identity, and the pleasures and problems of looking and listening to an artwork. When we both look at and listen to Pop art, essential aspects of Pop's history that have been neglected-its sounds, its women, its queerness, and its black subjects-come into focus.
目次
Table of Contents
List of Figures
Acknowledgements
Introduction: Towards a Definition of Jukebox Modernism
Chapter 1: How to Hear a Painting: Jukebox Modernism and Elvis Presley in Pop
Chapter 2: Pink, White, and Black: The Strange Case of James Rosenquist's Big Bo
Chapter 3: The Sound and Look of Melodrama in Pauline Boty's Pop Paintings
Chapter 4: Soundtrack Not Included: Andy Warhol's Sleep
Chapter 5: Sounding Pop Art: An Exhibition History
Conclusion: Contemporary Jukebox Modernism
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より