Inventur-- : art in Germany, 1943-55
著者
書誌事項
Inventur-- : art in Germany, 1943-55
Harvard Art Museums , Distributed by Yale University Press, c2018
- : Yale University Press
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This catalogue accompanies the exhibition Inventur--Art in Germany, 1943-55, on view at the Harvard Art Museums, Cambridge, Massachusetts, from February 9 through June 3, 2018"--Colophon
Includes bibliographical references (p. 419-420) and index
内容説明・目次
内容説明
As Germany went through a period of intense physical and moral stocktaking in the wake of World War II, the country's artists responded by creating highly charged works and engaging in heated debates about artistic practice and its relationship to the reestablishment of a new national identity. This long-overdue examination of German art from the immediate postwar period includes case studies of nearly fifty artists working in a variety of media ranging from small-scale drawings and collages to large, colorful canvases and industrial products. Insightful essays delve into Willi Baumeister's wartime lacquer experiments, Louise Roesler's abstract ruinscapes, and Arno Fischer's photographs of a divided Berlin, revealing Germany's surprisingly generative and pluralistic artistic culture. With a title taken from a 1945 poem by Gunter Eich, this important book provides a fresh perspective on a largely overlooked corpus of works-some published here for the first time-and is a valuable contribution to our understanding of 20th-century German art.
Distributed for the Harvard Art Museums
Exhibition Schedule:
Harvard Art Museums
(02/09/18-06/03/18)
「Nielsen BookData」 より