Metacognition in chemistry education : connecting research and practice
著者
書誌事項
Metacognition in chemistry education : connecting research and practice
(ACS symposium series, 1269)
American Chemical Society , Distributed in print by Oxford University Press, c2017
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
Metacognition is a critical part of the learning process for any content area, any academic subject. It is an inseparable part of the cognitive tapestry that is our learning. Further spreading the word about metacognition - how it benefits learning and how it can be fostered in classroom environments - especially in chemistry education, is a primary goal of this book. This book offers new and sharper insights into how metacognition and its tasks can be stitched into
the fabric of classroom instruction and curricula.
目次
Preface
1. Measurement, Theory, and Current Issues in Metacognition: An Overview
2. Metacognition across the STEM Disciplines
3. A Cognitive Perspective on Chemistry Instruction: Building Students' Chemistry Knowledge through Advancing Fundamental Literacy and Metacognitive Skills
4. Metacognition as an Element of the Scientific Process
5. Metacognition as a Construct for Studying How Students Learn from Molecular Visualizations
6. Promoting Metacognitive Practices in Faculty and Students
Editor's Biography
Indexes
「Nielsen BookData」 より