Thomas Nozkowski
著者
書誌事項
Thomas Nozkowski
(Contemporary painters / series editor: Barry Schwabsky)
Lund Humphries, 2017
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 144) and index
内容説明・目次
内容説明
This book offers the first detailed account of the paintings of American artist Thomas Nozkowski (1944-2019), creator of modestly sized abstract works that swiftly convey what one writer describes as 'a remarkable sense of freedom within constraint.'
As an emerging artist in the 1970s, Nozkowski's mature style developed in the wake of Minimalism, Pop Art and Colour Field painting, and during a decade which became defined by movements - such as Conceptual and Performance art - that eschewed painting. While many artists identified with the notion of 'painting's terminal condition', Nozkowski chose to express personal experience through small-scale canvases that refused to adhere to 'a signature style' or align themselves with a particular movement.
Through John Yau's perceptive text, the trajectory of Nozkowski's artistic pathway is clearly presented. Offering insightful context and discussion of specific works, this book provides the definitive narrative of an artist gifted with an original vision.
目次
- Introduction
- Chapter One
- Chapter Two: Pisanello's painting, The Vision of St Eustace, 1438-1442
- Chapter Three: Landscape and Abstraction
- Chapter Four: The 1990s
- Chapter Five: The 21st Century
- Select Bibliography, Chronology
- Select Solo and Group Exhibitions
- Public Collections
- Acknowledgements
- Index
「Nielsen BookData」 より